Sunday 11 August 2013

PoliGami

aduh....topik yg amat berattt...mengapa lelaki perlu poligami...mengapa isteri kedua dipersalahkan dalam poligami...mengapa...mengapa...mengapa..

Poligami berlaku bilamana seorang lelaki berkahwin lebih dari seorang..untuk berpoligami lelaki tersebut perlu adil dari segi nafkah zahir dan batin...

kita selalu memandang poligami ini negatif..tp ada juga poligami yg berjaya..

bab poligami ni lelaki cukup suka tapi perkara yg paling minta disimpang kaum wanita..

banyak sebab berlakunya poligami...majoriti akan cakap ikut sunnah...tp kena kaji juga...apa yg dikehendaki sunnah...carilah perempuan yg teraniaya..ibu2 tunggal..bkn anak dara yg bergetah

peranan seorg isteri tu melayan suami..

bila usia perkahwinan sudah meningkat...isteri mula kurang bg tumpuan pada suami..suami pun beralih arah pada yg dapat memberikan sepenuh perhatian padanya...cinta pun mulai tersemai dan dibajai dgn sepenuh kasih sayang dan untuk menghalalkan hubungan maka kedua pasangan pun bernikah di siam...kerana apa...x dapat restu isteri pertama dan proses poligami di malaysia agak rumit..tp jika berkahwin di siam nun pun...perlu didaftarkan semula di malaysia..

bila isteri pertama dapat tahu maka meletus la perang dunia ketiga...isteri kedua akan dipersalahkan...lontaran kata nista dan mungkin sehingga proses tarik tudung dan tamparan berapi akan berlaku..dah mcm cite dlm drama...hahaha..

to be continue..

No comments:

Post a Comment